Thursday 27 March 2014

Citizenship (la cittadinanza)...tonight



Tonight it is not about Claudiapedia...I actually don't want to be a "teacher" for five minutes. I don't feel I can teach...I feel I can share. Four years ago I moved to Canada. I was sure Canada was not a paradise. I do not believe paradises can exist on earth. I did believe, though, it was going to be one of  the best opportunity in my life...my family's life. The word "opportunity", to those who want to take a closer look, can uncover a huge universe. It's a universe made of choices. It's a path, some times wide enough to contain all your dreams, some others a little bit too narrow to carry everything you want with you. it is all about choices. Some times we decide, some others it decides for us. Yesterday I took the oath, in French and English. To me it was a very emotional moment. It was a honor, and an achievement...it was a matter of "heart". Between me and the "best" place for me, between me and a real friend. A friend that can give you hard times, but still gives you opportunities.
I could explain why, how, when...but I really don't feel I want to explain it tonight.
I just want to share a moment of personal thoughts....at night, tonight.




Stanotte non si tratta di ClaudiaPedia...Di fatto, per cinque minuti voglio smettere di fare l' "insegnante". Non credo di poter dare un insegnamento...sento solo di voler condividere. Quattro anni fa mi sono trasferita in Canada. Ero certa che il Canada non fosse il paradiso. Non credo esistano paradisi in terra. Credevo, tuttavia, sarebbe stata una delle migliori opportunità nella mia vita...e in quella della mia famiglia. La parola "opportunità", a chi volesse dargli un'occhiata più ravvicinata, può svelare un universo immenso. Si tratta di un universo fatto di scelte.

È un sentiero, a volte abbastanza ampio da contenere tutti i nostri sogni; altre volte un po' troppo stretto per portarci dietro tutto ciò che vorremmo. A volte siamo noi a decidere, altre decide lui per noi. Ieri ho prestato giuramento, in francese e inglese. Per me è stato un momento molto emozionante. Un onore, un traguardo...è stata una questione di "cuore". Tra me e il "miglior" posto per me; tra me e un vero amico. Un amico che alle volte ti rende la vita difficile ma che, nonostante tutto, continua a offrirti delle opportunità. Potrei stare qui a spiegare perché, come, quando...ma davvero non mi sento di volerlo fare stanotte. Volevo solamente condividere un pensiero...di notte, stanotte.
 
 
 
 

5 comments: