Tuesday 22 April 2014

Essendo un'isolana...nel profondo dell'anima / Being an islander...deep in my soul



I’ve been asked to translate some touristic marketing material about Egadi Islands and the western coast of Sicily. Initially, I was just reading and working. Then, suddenly, I realized my soul was getting involved. It was not a matter of brain anymore. It was me, my memories – good and bad – knocking on my heart and making my heartbeat accelerating.

If there is something I cannot argue about is the fact that I come from one of the most beautiful lands on earth. I am using the word “land” on purpose, because the beauty I am talking about has very little to do with people. It’s all about nature!

Well, a couple of things might depend on people too. Although, as far as a building can be a masterpiece of architecture, the natural frame that surrounds it plays an important role.

I believe that only those Nature’s Majesty Impressions, and a couple of extraordinary feelings, will belong to me forever…no matter where I am…

This attitude probably helped me a lot become a happier immigrant, not nostalgic at all...

To the question, "Do you miss it?", I would answer, "No!"
Would I recommend a visit to Sicily? Definitively, yes!


 (italiano)

Mi è stato chiesto di tradurre del materiale turistico sulle Egadi e la costa occidentale della Sicilia. All’inizio leggevo e lavoravo, semplicemente. Poi, all’improvviso, mi sono resa conto che la mia anima ne era sempre più coinvolta. Non era piu' una questione di testa. Ero io, i miei ricordi – belli e brutti – che bussavano sul mio cuore facendone accelerare i battiti.

Se c’è qualcosa che non posso mettere in discussione è il fatto che venga da una delle terre più belle al mondo. Uso la parola “terra” volontariamente, poiché la bellezza di cui parlo ha poco a che fare con la gente. Si tratta di natura!

O quantomeno, un paio di cose dipendono pure dalle persone. Seppure, per quanto un edificio possa essere un capolavoro d’architettura, la cornice naturale che lo circonda gioca un ruolo fondamentale.

Penso che solo quelle tracce della maestosità della natura, assieme a un paio di emozioni straordinarie, mi apparterranno per sempre…indipendentemente da dove mi trovi…

È anche probabile che questo abbia contribuito a fare di me un’emigrata felice e poco nostalgica…

Alla domanda: Ti manca? Rispondo con calma: No!
Consiglierei un viaggio in Sicilia? Assolutamente si!
 
 


 

 

(Cretto di Burri in Gibellina)

(Marettimo_Egadi Islands)

(Ustica Island_Palermo)

 

1 comment: